0. De business case

Een goede bedrijfsstrategie snijdt hout en bereikt doelen. Een goed businessplan is slim, slank en boekt resultaat. Op korte én lange termijn. Pas als de markt, beoogde klanten en de doelstellingen zijn gedefinieerd kan er een marketingstrategie worden gemaakt. Een strategie die effectief is. Koers houden wordt oersimpel als je sterk materieel en een werkend kompas hebt.

Is er een businessplan? Wat is de huidige marktpositie? Wat zijn de uitdagingen en bedreigingen? Zijn er nieuwe producten die in de markt gezet moeten worden? Hoe ziet de organisatie eruit? Is de sales voldoende op peil? Wat zijn de targets en prognoses? Waar liggen kansen waar de marketingactiviteiten zich op zouden moeten richten? Hoe ziet de salesorganisatie eruit? Wat doet de concurrent?

Diensten en producten

  • Business model canvas
  • Concurrentie analyse
  • Marktanalyse en positionering
  • SWOT-analyse
  • Prijs en product
  • Confrontatiematrix
  • Doelgroeponderzoek
  • Salesorganisatie en funnel
  • Consultancy DMU

1. Merk- en marketingstrategie

Een merk is wat mensen vinden dat het is. Het succes van een merk ligt volledig in handen van de toeschouwers. Het publiek. Een merk is maakbaar, mits je er de tijd voor neemt. Een merk bouwen is niet alleen sleutelen aan de buitenkant. Door onderscheidend en innovatief te blijven val je op. Dat roept een gevoel op. Een merkgevoel dat aanzet tot actie. Dat moeten we opzoeken.

Waarheen, waarvoor en hoe? De strategie voor de lange termijn. Hoe gaan we de gewenste positie in de markt bemachtigen? Welke doelgroepen zijn er? De strategie voor de komende 5 jaar.

Welke producten moeten in de etalage? Hoe ziet het speelveld eruit? Welke doelgroepen zijn er? Welke onderscheidende positie past bij de identiteit van de organisatie? Welke doelstellingen zijn er te definiëren? Welke unieke boodschap past bij het bedrijf en spreekt de toekomstige en bestaande klant aan? Wat is de begroting voor marketing en wat is het gewenste bereik? Wat zijn de merkwaarden en hoe gaan we die vertalen zodat doelgroepen worden geactiveerd?

Diensten en producten

  • Customer journeys (klantreizen)
  • Doelgroepanalyse
  • Persona’s
  • Identiteit, imago en merkwaarden
  • Propositie, positionering en claims
  • Stakeholdermap
  • Marketingstrategie
  • Marketingorganisatie op orde
  • Begroting, winst & verlies
  • Scan en analyse bestaande middelen en media

Samenwerken? Vragen of meer info nodig? Neem dan contact op.